2012-07-11

Paper Flowers

Met deze krans neem ik deel aan de Hero Arts July 2012 Contest. Ik koos ervoor om een gestempeld project te maken met papieren bloemen. Er zijn ook nog andere thema's waar je uit kan kiezen en er zijn heel mooie prijzen te winnen! Hier vind je het wedstrijdreglement.

This wreath is my entry for the Hero Arts July 2012 Contest. I've chosen to make a stamped project with paper flowers. There are other themes as well and beautiful prizes to win! Check it out here.

De bloemen zijn gemaakt van restjes. Het ziet ernaar uit dat ik veel groen/blauwe restjes heb..

The flowers were made of scraps. It seems I have lots of green/blue scraps..

Op deze manier valt de krans net iets beter te fotograferen :)

Much easier to take photos this way :)

Bloemen gestempeld op restjes papier gekleurd met ecoline en acrylverf.

Stamped the flower on paper scraps that were colored with ecoline and acrylic paint.

Accenten aangebracht met witte pen. 

Added some accents with a white pen.

De ruimte tussen de bloemen opgevuld met deze 'vezels' die ik eerst kleurde met Dylusions Spray Inkt.

Used these fibres to fill up the spaces in between the flowers. Colored the fibres with Dylusions Spray Inks first.

De piepschuim krans (diameter 20 cm) eerst omwikkeld met dit tissue papier.

Wrapped the styrofoam wreath (diameter 8") with this tissue paper first. 

36 bloemen geknipt!

Had a lot of cutting to do!


Stamp
Hero Arts: Big and Small Flowers CL374

40 comments:

  1. De kleuren stralen je altijd tegemoet als je jouw blog bezoekt, super! Deze bloemen zijn ook weer geweldig, wat een werk... De details met wit maken het helemaal af! Groetjes joyce

    ReplyDelete
  2. helemaal super!! wat weer een geweldige kleuren en wat leuk
    dat je er een krans van hebt gemaakt..

    groetjes Ida

    ReplyDelete
  3. Ik ben sprakeloos. Wat een idee om de tussenvulling te kleuren met inkt. Grandioos!! Groetjes, Marleen.

    ReplyDelete
  4. Oh, I can't believe you cut out all those flowers!!! That's one of my favorite floral stamps....it makes such a beautiful wreath. Of course, your choice of colors is fabulous, too! (You've just given me an idea for a project.)

    ReplyDelete
  5. Wat een knaller!!!
    Dit moet een succes zijn voor de wedstrijd Anneke!
    Voor mij heb je in ieder geval prijs...echt helemaal super!!!

    ReplyDelete
  6. Het ziet er weer fantastisch uit! De mooie kleurencombinatie maakt het tot een schitterend geheel!

    ReplyDelete
  7. Als het aan mij lag, zou je winnaar zijn. Wat een supermooie, kleurrijke creatie. Hoeveel tijd moet aan het knippen alleen al besteed zijn.

    ReplyDelete
  8. Beeldschoon, Anneke!

    Ik probeer het niet eens, met deze fantastische concurrentie maak ik geen schijn van kans... (-;

    Veel succes, ik gun je de eerste plaats, van harte!
    Groeten van Judith

    ReplyDelete
  9. I wouldn't be surprised if you win with this gorgeous wreath!!! it is just fantastic, love the colors

    ReplyDelete
  10. Heel mooi. Volgens mij ga je winnen.

    ReplyDelete
  11. Wauw, met de juiste materialen kun je toch prachtige dingen maken!! Ik vind hem geweldig!!
    Groetjes, Regina

    ReplyDelete
  12. Wow wat een supermooie krans. De kleuren zijn prachtig en het geduld dat je hebt gehad om al die bloemen uit te knippen, petje af daarvoor! Voor originaliteit en uitvoering heb je wat mij betreft de eerste prijs!

    groetjes van Ank

    ReplyDelete
  13. Wat een prachtige bloemenkrans Anneke. Schitterende kleuren, en ja, volgens mij gebruik je veel blauw/groen. Niks mis mee, het zijn geweldige kleuren en bloemen. De wit accenten maken het af. En mooi hoe je de opvulling passend hebt gemaakt. Voor mij een winner.
    Heel veel groetjes van
    Ini

    ReplyDelete
  14. Die krans is prachtig!!! Op de schaal ligt hij er majestueus!!!
    De pareltjes in het hartje van die mooie bloemen en de details met de gelpen maken het tot een schitterend geheel met zoals gewoonlijk een ideale kleurencombinatie.
    Ontzettend creatief gedaan.

    ReplyDelete
  15. Een prachtige creatie en zo gedetailleerd Anneke...heb er van zitten genieten!
    S6 met de challenge!

    groetjes, Alie :-)

    ReplyDelete
  16. waw, Anneke, een heel mooie creatie, die je op verschillende wijze kan gebruiken,fantastisch!!!

    Groetjes
    Maria

    ReplyDelete
  17. En al die bloemetjes ook met de witte gelpen bewerkt????
    Wat een schitterende krans en wat heb je er veel werk van gemaakt om hem zo mooi te krijgen!!!
    Vlgs mij moet je blaren op je vingers hebben van het knippen;-))
    Vind je kleuren ook lekker fris en zonnig, echt een zomerkrans.
    Voor al het werk krijg je van mij al een 10, dus zeg ik: GEWONNEN!!
    Succes met de contest, ik duim voor je.
    Groetjes Gery

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat heb je goed geraden Gery, één blaar op mijn duim :)

      Delete
  18. wat een prachtige krans is dit geworden. Gaaf bedacht.

    ReplyDelete
  19. Now this just HAS to win ....what a beautiful centerpiece...what a gorgeous wall hanging....and yes, those are your trademark colors. I love it!!

    ReplyDelete
  20. Jeeehhh...Anneke wat een werk, maar het resultaat is dan ook prachtig!!!!!

    ReplyDelete
  21. Wat een prachtige krans. Als dit niet gaat winnen ?????? Leuk ook de foto's van het proces mooie tutorial!

    ReplyDelete
  22. He Anneke wat heb je een schitterende bloemenkrans gemaakt! Geweldig!
    Daarbij ook nog mooie foto's. Ik Hoop dat jij wint...

    Hartelijke groet van Anna

    ReplyDelete
  23. Geweldige creatie weer! Mooie sprekende kleuren. En nog bedankt voor je bezoekje aan mijn blog en berichtje!
    Groetjes Debby

    ReplyDelete
  24. Je hebt heel wat bliemen uit geknipt maar dan heb je ook wat!!!! Een fantastisch mooie krans!!!!!!!!! Geweldig.

    ReplyDelete
  25. SCHITTEREND! Wat een mooie bloemenkrans zeg. De witte accenten zijn helemaal perfect erbij.

    ReplyDelete
  26. Oh, wauw!! Het lijkt me een flinke klus, maar wat een prachtig resultaat!!! Ge-wel-dig, Anneke!!
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  27. Wat ziet dit er prachtig uit, en wat een werk!

    ReplyDelete
  28. Wat een prachtige mooie krans. Zowel de bloemen als de kleur. Ook van mij mag je winnen...Ik duim voor jou...

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  29. Wow what a awesome colorful floral wreath!
    Groetjes Anja

    ReplyDelete
  30. Hi!!!!

    Nice to find your blog, I love your creations!!!! Thanks to have joined my little world and my Flickr group.

    Happy Crafting,
    Sara

    ReplyDelete
  31. WOW, it's beautiful Anneke! A real work of love with all the cutting out and and such a gorgeous colour scheme. x

    ReplyDelete
  32. SUUUUUPER!!!!! Wat een werk, maar wat een prachtige bloemenkrans! En helemaal in jouw kleuren natuurlijk. Leuk om te zien hoe je het hebt gemaakt. En voor mij ben je wel een winnaar hoor, met dit prachtige kunstwerk.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  33. Wat een prachtige krans, bedankt om de werkwijze te delen.
    Ik hoop van harte dat je mag winnen het is een prachtige creatie!

    ReplyDelete
  34. wat een klus en wat een prachtig resultaat! Hierboven zie ik dat Ik niet de enige ben die zegt dat jij nu al gewonnen hebt :)

    ReplyDelete
  35. Jouw blog heb ik ook weer bijgelezen en op deze post ga ik reageren, want die springt er voor mij het meeste uit! Geweldig project!!! Origineel, prachtig qua kleur en ik heb de andere inzendingen niet gezien, maar dit is een topper! Jij hebt zo'n andere stijl dan ik heb, maar je werk vind ik helemaal geweldig!! Kleurgebruik, materialen, originaliteit: zeer inspirerend! Maar dat heb ik vast al vaker gezegd ;)

    ReplyDelete
  36. So beautiful!!!! What a wonderful way to turn your scraps into a thing of beauty.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!