2016-10-13

Abstract Triangles #1

Recently Darkroom Door released a series of new stamps
Rachel asked me to design a few cards with the Abstract Triangles Background Stamp. Today's card is one of them. I stamped the Abstract Triangles on watercolor paper using Distress Embossing Ink and heat embossed the print with WOW embossing powder 'Opaque Bright White'. I colored the triangles with various colors of Distress Ink using a small water brush. The coloring took me a while but it was worth the effort :) 

Onlanks kwamen weer veel nieuwe mooie stempels uit bij Darkroom Door. 
Rachel vroeg me om een aantal kaarten te maken met de mooie Abstract Triangles achtergrondstempel. De kaart van vandaag is er ééntje uit deze reeks. Ik stempelde de Abstract Triangles met Distress Embossing Inkt en bewerkte de print met WOW embossing poeder 'Opaque Bright White'. Daarna kon het inkleuren beginnen, een geduldwerkje, dat wel :).  Ik werkte met verschillende kleurtjes Distress Inkt en een fijn waterpenseel. Een aantal van de driehoekjes liet ik wit. 

I stamped one of the Carved Flowers with Distress Embossing Ink, heat embossed the print with WOW Embossing Powder 'White Puff Special' and cut out. I trimmed the background to size. Used one of the leftover strips to glue behind the flower together with some pink scrappers floss.

Ik stempelde een bloem uit de Carved Flowers stempelset met Distress Embossing Inkt en koos hier WOW embossing poeder 'White Puff Special' om te embossen. De bloem uitgeknipt en opgeplakt. Onder de bloem roze scrappers floss bevestigd en ook nog een restje/strookje dat ik over had toen ik de achtergrond op maat sneed. 

Stamps Darkroom Door

WOW Embossing Powder: Opaque Bright White, White Puff Special

Distress Ink: Squeezed Lemonade, Cracked Pistachio, Evergreen Bough, Spun Sugar, Tattered Rose, Twisted Citron, Iced Spruce

8 comments:

  1. Geweldig deze driehoekjesachtergrond! Prachtig ingekleurd. De witte bloem staat ook al zo mooi. Het embossen geeft echt een schitterend effect, zowel bij de achtergrond als bij de bloem. Zie trouwens dat ik de laatste tijd heel veel moois bij jou gemist heb.

    ReplyDelete
  2. Een schitterend mooie kaart en dat is een heel werkje geweest met inkleuren.
    Fijne dag en groetjes, Els

    ReplyDelete
  3. Wauw, zeker de moeite waard want de achtergrond is prachtig gelukt!! Super mooie kaart!

    ReplyDelete
  4. Echt prachtig, die mozaiek achtergrond! Jouw inkleurgeduld is beloond!

    ReplyDelete
  5. Héél geslaagd, die achtergrond!
    Groetjes, Nele

    ReplyDelete
  6. Prachtige achtergrond die de bloem alle eer aan doet !

    ReplyDelete
  7. Wauw, dat is supermooi ! Wel een geduldwerkje, al die driehoekjes inkleuren, maar het resultaat is prachtig ! Tof ook, die Puff bloem ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  8. Wat een gave stempel, gaaf zoals jij hem op je kaart gebruikt hebt! Een hele hippe versie van het glas in lood!!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!